Marketing en AVG… vijanden of kansen?

Geplaatst op 23 januari 2018 om 12:05

AVG… er wordt veel over geroepen. We kijken met z’n allen voornamelijk naar de veranderingen op juridisch en IT-gebied en gaan verder met ons werk. Maar we vergeten de misschien wel allerbelangrijkste afdeling waar de AVG invloed op heeft…. Welke afdeling beheert alle gegevens van klanten, prospects en sitebezoekers? Juist, de marketing afdeling.  

Om klaar te zijn voor de Europese wetgeving zal vooral ook uw marketingteam haar processen grondig moeten aanpassen en regelen. Formulieren op de site, opt-in, tracking scripts, een disclaimer; het zijn slechts een aantal zaken die serieus aandacht nodig hebben. Wat denkt u; is de AVG een bedreiging of biedt het juist kansen om meer gekwalificeerde leads te genereren?  

Peter Vos, Marketing Management Consultant bij Conceptsales, neemt u tijdens zijn inspiratiesessie op ICT2018 mee in de wereld van marketing automation, online leadgeneratie en veelbeproefde websitetools. 

Meer nieuws, januari 2018